Välkommen till veralus.

ensam i en förvaringsbox.

with 2 comments

ohem 007

Igår avslutades kantarellsöksutbildningen, Tvist klarade slutprovet väl: vi skulle släppa på hunden på ett område med för oss okända kantareller & se om hunden utan förarens hjälp jobbade sig fram till kantarellerna & markerade dem (något sånär). Söket gick fint, men markeringen (sitt) behöver befästas & jobbas på mer. Just nu läser jag bara på stumpen att han hittat något .. På fikapausen frågade Emelie om någon skulle ha mer kaka, varpå hon viftade med kakburken. Detta gick inte Tvist förbi, som tog ett hungrigt glädjeskutt fram mot Emelie & den viftade burken ett par meter framåt. Koppeländen var emellertid löst knuten i min stol (i vilken jag befann mig) & vilka därför (stol inklusive mig) stöp framåt i gräset ..

Efter kantarellsöket fick Tvist köra ett par pass running moose, denna gång med två stubbitar staplade på varandra under slutet av balansen. Det gick förvånandsvärt bra, han verkar fått in flytet riktigt bra trots att vi sänker konsekvent (förut gick han alltid tillbaka till att hoppa de första gångerna).

Besökte IKEA igår förmiddag, & lyckades glömma det fina igelkottsmjukdjuret i en förvaringsbox. Därför stundar ännu ett besök alldeles snart. Jag ska emellertid försöka att bara få med mig igelkotten hem, men det är farligt att gå hela nedervåningen genom billigt & extrapris utan att bara måste behöva.

Written by hippyland

06/23/2009 den 11:12

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ser fram emot att få se the running moose live! Hoppas stenhårt på att det är modellen även för galen Mella.

    Sandra

    06/23/2009 at 13:29

  2. Vad kul att det gick bra på kantarell-sökandet!
    Det är intressant hur liten stubb han har men ändå kan man läsa av så mkt på den 😉

    Mikaela

    06/23/2009 at 21:23


Lämna en kommentar